17 april 2010

samma nätter väntar alla

tittar på en bild av dig. i bakgrunden: kom ihåg mig. "när du är vilsen i en vinternatt igen, kom ihåg mig då", sjunger han. jag har varit vilsen många vinternätter, men aldrig tänkt på dig. för jag ser den där bilden och kommer inte ihåg varför du sa att du älskade mig och varför jag kallade dig för min bästa vän.

då: trånga varma somrar bland svett och toner och ljuv musik och kopparbergs päroncider 7,0 och autografer och converse och bruna axlar.

nu: mummel och mörker, ett hej, en blick, ingenting. (vad var vi? vad gav vi varandra? vad hade vi? varför var det inte värt något?)

men jag ångrar mig inte.

2 kommentarer:

  1. De är jättesöta!
    Och, åh. Jag vet inte? Kommer du?

    SvaraRadera
  2. Jag blir ledsen när jag läser dethär. Men samtidigt lättad och glad att du inte ångrar dig. Hoppas du har en solig Tisdag :)

    SvaraRadera