25 oktober 2010

Onödigt spännande

Något jag hatar är när livet bestämmer sig för att tjafsa. Senast det hände var för några timmar sen när bilnyckeln fastnade i tanklocket.




















Jag blev handlingsförlamad och ganska fnissig (en dålig reaktion som kommer till mig när jag blir stressad och chockad). Nyckeln behövs ju rimligen för att kunna starta bilen och ett lock är ju praktiskt om man vill behålla bensinen i tanken. Men tack vare personal, en verktygslåda, Tom & Peter, ett nytt provisoriskt bensinlock och lite våld hade jag åter nyckeln i min hand.

2 kommentarer:

  1. Ah, spännande. Påminner mig om när jag skulle tillbaka till Örebro från något litet ställe en bit utanför tillsammans med en vän. Det var bara det att batterierna i hans bilnyckel hade tagit slut, och utan den kunde man inte starta bilen eller vad det var.. Affären som sålde sånt var stängd, men det gick ändå. Han hade värsta McGuiver-kunskaperna och fixade med folie och ståltråd och jag vet inte vad. :P Haha

    Men jag förstår dig, kul är det inte..

    SvaraRadera
  2. Visst är det coolt att man blir prick hur kreativ som helst när man hamnar i jobbiga situationer? Man vet ju liksom att man inte har något att välja på, så då är det bara att börja fixa :* !

    SvaraRadera