16 mars 2010

Freedom Writers

Jag har inte börjat läsa min kurslitteratur än. För tydligen är det så att man klarar sig väldigt bra utan att göra det. Om man diskuterar genus i en hel timme, på en specialpedagogisk delkurs, och dessutom samtycker med läraren, är alla nöjda och glada. Det är bra om ni kan försöka väva ihop era åsikter med litteraturen, säger läraren. När någon försöker med detta dör diskussionen, precis som lärarens intresse. Och så börjar återigen diskussionerna som handlar om allt annat än just specialpedagogik.

Förutom att diskutera allt mellan himmel och jord tittar vi på film. Sist såg vi Freedom Writers, som faktiskt var helt fantastisk.
























































Se den!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag såg den på jobbet i natt faktiskt. Den var en utav de bästa filmerna jag sett på länge. Och hade jag sett den i ett svep, utan massa larm hit och dit - då hade jag nog varit tårögd genom hela filmen...!

    SvaraRadera
  2. åh den är bra. fast har sett den typ tre gånger nu, liite trötsamt, börjar kunna replikerna, he he :P

    SvaraRadera