2 december 2010

En kärlekshistoria

Är du romantisk?
Ja, fast inte sliskigt romantiskt.


Hur skulle du beskriva den perfekta pojkvännen?
P är väldigt smart, rolig, modig och mogen.

Hur skulle du beskriva dig själv som flickvän?
Snäll, omtänksam, förstående.

Vad är viktigt i ett förhållande?
Att man älskar att vara tillsammans, men också isär. Att man litar på varandra. Ärlighet.

Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång?
Ja, flera gånger. Jämt och ständigt.

Har du lekt med någons känslor?
Inte medvetet.

Hur många har du varit ihop med?
Om man inte räknar med låg- och mellanstadie"förhållanden", så kanske fyra... fem, sex.

Länge höll ditt längsta förhållande?
Jag vill att det här blir mitt längsta. Och enda. Mitt livstidslånga.


Hur länge var ditt kortaste?
Kanske någon månad?

Vill du vara singel eller ha ett förhållande?
Jag ser inte riktigt den långsiktiga meningen i att inte ha någon att kunna dela saker med, så självklart i ett förhållande.

Är du en bra pojk/flickvän?
Överlag: ja. Men jag har mina brister.

Vem sov du senast bredvid (av det motsatta könet)?
Min snuttis.

Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans?
I övre tonåren.

Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn?
Kanske inte namnet, men gärna något som har med honom att göra.

Har du mest blivit dumpad eller dumpat?
Jag har bara dumpat.

Hatar du ditt ex?
Nej.

Har du velat bli tillsammans med ditt ex igen?
Ja, precis i början, när skuldkänslorna kommer över en. Men efter några timmar: nej. Det finns en anledning till att det tar slut.

Har du kvar någonting från dina gamla förhållande?
En smörgåsgrill, fotografier, dagboksanteckningar.

När du vill ha någon, vad gör du?
Jag visar det ganska klart och tydligt. Jag gillar inte att gå runt och vänta, inbilla mig saker och hoppas.

Hur skulle den perfekta dejten se ut?
Värmeljus, hålla handen, te, långpromenad i mörkret.

Vill du ha barn?
Ja! Det har jag längtat efter länge, länge.

Blir du lätt kär?
Inte direkt. Jag brukar gärna krångla lite först...

Vad faller du för?
Självsäkerhet, värme, pussar och allmänbildning.

Vad är det mest avtändande du vet?
När någon saknar förståelse, försöker vara någon den inte är, osäkerhet.

Hur viktigt är det att man har något gemensamt?
Det är lika viktigt som det är att man har något eget. Så 50 % då.

Har du fått ditt hjärta krossat?
Ja, konstant de två första åren på högstadiet.

Vem var din första kärlek?
Zeke i Gladiatorerna. Sen dog han i en bilolycka och jag tyckte att det kändes jättekonstigt i magen flera veckor efteråt.



Vad tycker du om att ligga på första dejten?
Bra!

Är kärlek allt i livet?
Nej, men oerhört viktigt. För när man väl har den förstår man ju inte vad man skulle göra utan den.

3 kommentarer:

  1. åh zeke. jag var också hemskt förtjust och blev hemskt ledsen

    SvaraRadera
  2. haha - en smörgåsgrill!

    men, vad fint skrivet. vad kommer listan ifrån? jag kanske lånar den ngn dag när jag har tid? :)
    kram.

    SvaraRadera
  3. ja, zeke. åh. med det röda lilla håret. och så dog han tillsammans med sin kärlek. jättesorgligt.

    självklart sofia! bara att sno!

    SvaraRadera